۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰

عرضه 200 اثر مکتوب و نرم‌افزاری مرکز فرهنگ و معارف در نمایشگاه قرآن

عرضه 200 اثر مکتوب و نرم‌افزاری مرکز فرهنگ و معارف در نمایشگاه قرآن

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن ضمن اشاره به عرضه 200 اثر مکتوب و نرم‌افزاری در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سایر برنامه‌های این مرکز در این نمایشگاه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفی مقدم، رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم اظهار داشت: برای نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال در حوزه تفسیر آثار جدیدی داریم که یکی از آثار جدید تفسیر سوره یوسف و تفسیر سوره جمعه از محموعه تفسیر ترتیبی آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی است.

وی افزود: مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در حوزه تفسیر آموزشی جلد چهارم، پنجم و ششم را نیز در نمایشگاه امسال ارائه خواهد کرد.

وی همچنین از عرضه تفسیر آیت‌الله خزعلی با عنوان انوار جاودان در دو جلد در نمایشگاه قرآن امسال در مصلی تهران خبر و ادامه داد: در حوزه تفسیر موضوعی نیز آثاری داریم که از جمله می‌توانیم به «جامعه آرمانی قرآن کریم» اثر حجت‌الاسلام آشنانی و «تربیت اعتقادی و تربیت معنوی» نوشته حجت‌الاسلام میرعرب اشاره کنیم.

یوسفی مقدم بیان کرد: در حوزه علوم قرآنی «بازخوانی مبانی تفسیر» اثر صفوی، در حوزه تفسیر موضوعی «پژوهشی در غنا از نگاه قرآن» اثر محمدصادق یوسفی مقدم و در حوزه دائرةالمعارف نگاری جلد دهم دائرةالمعارف قرآن کریم و یازدهم که زیر چاپ است در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سال 92 ارائه خواهند شد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: دانشنامه قرآن نوجوانان که جلد اول آن به تألیف آقای دانشمند چاپ شده و در نمایشگاه قرآن سال گذشته حضور نداشت در نمایشگاه امسال عرضه خواهد شد.

وی یادآور شد: یک اثر تحقیقی به نام دایرة‌المعارف نگاری با رویکرد قرآنی اثر جمعی از پژوهشگران نیز داریم که با جمع‌آوری علی‌اکبر مومنی امسال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن عرضه خواهد شد.

وی تأکید کرد: تقریبا 20 اثر منتظر نشر داریم که اگر تا یک ماه آینده منتشر شود امسال آثار ما در نمایشگاه کتاب از هر سال بیشتر خواهد بود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: غیر از این 20 اثر 140 اثر دیگر نیز داریم که در نمایشگاه عرضه خواهند شد، البته بحث فروش این آثار در نمایشگاه امسال بر عهده غرفه‌های موسسه بوستان کتاب و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم بیان کرد: نرم‌افزاهای جدیدی نیز داریم که در نمایشگاه قرآن امسال رونمایی خواهند شد، نرم‌افزار فرهنگ موضوعی تفاسیر که 20 سوره قرآن در آن موضوع‌نگاری شده شامل متون تفسیری شیعه و اهل سنت است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تأکید کرد: پیشنهاد نشست به بخش قرآن و علوم انسانی نمایشگاه داده‌ایم که پنج نشست علمی را در مصلای تهران اجرا خواهیم کرد.

وی در پایان «جامعه اسلامی از نگاه قرآن»، «ساختار جامعه اسلامی از نگاه قرآن»، «روش پاسخ‌دهی به شبهات در قرآن»، «روش‌شناسی نظام اخلاقی قرآن کریم»، «غنا از نگاه قرآن» و «بررسی تحلیلی گونه‌های قرائت قرآن» را نشست‌هایی ذکر کرد که مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در نمایشگاه قرآن امسال برگزار خواهد کرد.

کد خبر 2078535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha